Informationsvideo für Patienten

02.02.2018

In unserem ersten Informationsvideo für Patienten sprechen Frau Prof. Dr. Sibylle Loibl, Leiterin der German Breast Group, und Herr Prof. Dr. Christian Jackisch, Chefarzt der Klinik für Gynäkologie und Geburtshilfe des Sana Klinikums Offenbach mit einer Patientin über ihre Erfahrungen in einer klinischen Studie.

Sie können dieses Video auch bei YouTube ansehen.

• 28.02.2018 Paper of the month: February 2018

The first results of the BrighTNess trial designed to evaluate the addition of veliparib (a PARP inhibitor) plus carboplatin or carboplatin alone to standard neoadjuvant chemotherapy in triple-negative breast cancer (TNBC) have been published in the The Lancet Oncology.

• 31.01.2018 Paper of the month: January 2018

A collaborative translational study that included data from six neoadjuvant GBG trials (GeparDuo, GeparTrio, GeparQuattro, GeparQuinto, GeparSixto and GeparSepto) and investigated the role of tumour-infiltrating lymphocytes (TILs) as a prognostic factor in different subtypes of breast cancer after neoadjuvant therapy has been published in the The Lancet Oncology.

• 22.01.2018 JCO top-cited

Unser Paper über PIK3CA-Mutationen ist eines der meistzitierten Paper in JCO.

• 12.01.2018 Neue Anforderungen für GCP-Nachweise

Ab Januar 2018 verlangen viele Ethikkommissionen GCP-Nachweise mit neuen Anforderungen.